Corona Update: onze winkels zijn terug open! Kom veilig shoppen

Onze winkels zijn opnieuw open en we zijn helemaal klaar om jou op een veilige manier te verwelkomen. Hierbij hanteren we alle nodige voorzorgsmaatregelen om onze medewerkers én jou maximaal te beschermen. Vanaf 11/07/2020 is het ook voor klanten verplicht om een mondmasker te dragen tijdens het winkelen.

Kom je graag eens langs? Niet alle winkels hebben hun vertrouwde openingsuren. Kijk dus best eerst even online voor je vertrekt richting jouw favoriete winkel naar de aangepaste openingsuren.

Wacht je nog liever even af? Geen enkel probleem, ook op brantano.be blijven we 24 op 7 voor je klaarstaan.

Veilig shoppen in onze winkels

Welke voorzorgsmaatregelen worden er genomen in de winkels?

1. Aantal klanten
We beperken het aantal klanten dat per winkel tegelijk is toegelaten. 

2. Medewerkers
Medewerkers met griep- of verkoudheidsklachten zijn niet aanwezig en krijgen de tijd om thuis te herstellen.

3. Ontsmetten
Bij de ingang van de winkel en de paskamers hebben we desinfecterende gel voorzien. Onze medewerkers wassen en/of ontsmetten regelmatig hun handen.

4. 3D voetscan
Onze 3D voetscan wordt na elke scan gereinigd. Volg de instructies van het personeel op voor een veilig gebruik.

5. Betaalautomaten
Onze betaalautomaten, paskamers, kassa’s, digitale schermen en schoenlepels kan je veilig gebruiken want ze worden meermaals per dag ontsmet.

6. Kleding
Kleding die gepast is geweest, wordt een dagje apart gehouden om uit te waaien.

7. Kassa
Om jou en onze medewerkers aan de kassa te beschermen is er plexiglas voorzien.

8. Retourneren of omruilen
Wil je iets retourneren of omruilen? Dit kan gratis in de winkel. Bij een retour kan je kiezen voor een tegoedbon of voor een terugstorting op je rekening. Zo vermijden we contact met cash geld. Houd er wel rekening mee dat een terugstorting iets langer kan duren. Meer info vind je in de veelgestelde vragen.

9. Verluchting
De winkel verluchten we regelmatig.

 

Welke voorzorgsmaatregelen moet ik als klant nemen bij het shoppen?

1. NIEUW! Draag een mondmasker tijdens het winkelen
Vanaf 11/07/2020 is het verplicht om een mondmasker te dragen in winkels.

2. Shop alleen
Kies voor me-time en shop bij voorkeur alleen.

3. Respect
Respecteer de aanwijzingen van het winkelpersoneel.

4. 30 minuten
Geef iedereen de kans om te shoppen door max. 30 minuten in onze winkel door te brengen.

5. Aangepaste openingsuren
Check onze aangepaste openingsuren online

6. Online bestellen
Blijf thuis als je verkouden bent of griep hebt, je kan altijd online bestellen.

7. Paskamers
In winkel zelf vind je info over het gebruik van de paskamers, de rekken, de digitale schermen, de kassa enz.

8. 1,5 meter afstand
Hou minimaal 1,5 meter afstand van elkaar tijdens het winkelen en het afrekenen.

9. Elektronisch betalen
Betaal bij voorkeur elektronisch.

10. Safety tip
Was jouw nieuwe kleding voordat je ze draagt

11. Was je handen
En het allerbelangrijkste: was regelmatig je handen!

Veilig shoppen vanuit je kot

Blijf je liever nog even binnen? Shop veilig op brantano.be met deze tips: 

- Onze partner bpost hanteert een contactloze overdracht.
Dat wil zeggen dat je pakket mooi aan de deur wordt gezet. Zwaaien vanop een afstand en de postbode een hart onder riem steken mag natuurlijk wel!

- Wees voorzichtig.
Was en ontsmet je handen grondig na het aannemen en uitpakken van je bestelling.

- Het virus kan overleven op verschillende materialen.
Daarvoor verwijzen we graag naar dit artikel voor de meest recente info. Leg verpakkingsmateriaal enkele dagen op een veilige plek voor je alles volledig opruimt.

- Stuur je graag iets terug?
Volg dezelfde voorzorgen terwijl je je pakket opnieuw inpakt en geef het af in een afhaalpunt naar keuze.

  

Zal mijn online bestelling vertraging oplopen?
Afhankelijk van de drukte bij bpost
 en in het magazijn kunnen er vertragingen optreden. Onze topcollega's in het magazijn doen er alles aan om jouw pakket zo veilig en snel mogelijk te verwerken, al vraagt dit iets meer tijd in deze omstandigheden. Je ontvangt sowieso een mail van bpost zodra jouw pakket is vertrokken. Hou dus zeker je mailbox in het oog. Meer info vind je in de veelgestelde vragen.

Kan ik een online bestelling retourneren of omruilen?
Je kan gratis jouw online bestelling retourneren of omruilen. Hiervoor heb je 14 dagen de tijd. We hebben daarnaast hoge veiligheidsmaatregelen in het distributiecentrum geïmplementeerd om de gezondheid van iedereen te waarborgen. Meer info vind je in de veelgestelde vragen.

Wegens drukte kan de verwerking van je retour mogelijk vertraging oplopen. Je ontvangt van ons een e-mail zodra jouw retour is afgerond. Je bedrag wordt binnen de 14 dagen na de verwerking van je retour terugbetaald. 

Kan ik mijn Gezinsbond-kaart online gebruiken? 
De Gezinsbond spaarkorting kan niet via de website verrekend worden. Heb je tijdens de sluiting van de winkels vanwege de coronamaatregelen online geshopt? Dan kan je achteraf nog van je korting genieten. Lees hier hoe je dit kan doen.

Kan ik mijn leveradres nog wijzigen?
Contacteer klantendienst om adres te wijzigen. Is je pakket al in handen van bpost? Contacteer dan onze klantendienst zodat zij contact kunnen opnemen met bpost. Je pakketje zal normaal geretourneerd worden en daarna kan je adres aangepast worden.